domingo, 6 de febrero de 2011

Punt i apart..........................que no final.

Divendres teníem examen d’estratègies, però ja tenia bastant clar que no m’hi presentaria. A les 12’00 tenia un altre examen del que m’interessava molt saber la nota, més que rés per confirmar el que ja pensava. Anava ben tranqui-la, perquè finalment coneixeria els resultats.
Bé, com us deia, vaig confirmar la nota de l’examen, o més ben dit de la mamografia i l’ecografia, tenc càncer de pit. Estic tranqui-la. Sí, ara tenc serenitat, perquè desprès de l’angoixa d’esperar els resultats, com em va dir una gran persona, “lo malo es no saber, cuando se conoce el problema, podemos buscar la solución”.
Des de que he començat aquest estudis, he après molt. Entre altres coses, a observar, a escoltar i a reflexionar, i damunt d’això a prioritzar i actuar.
He tengut l’oportunitat d’iniciar-me en el món dels blocs, que encara que m’han llevat moltes hores de dormir, m’han permès trobar l’article d’en Miguel Ángel Santos Guerra i les paraules que vaig ressaltar de l’article TODO ES PARA BIEN:


"
Nunca desearé que haya corrupción, asesinatos, violaciones, pobreza, opresión… Nunca pediré que ocurran o que me ocurran desgracias. Pero cuando llegan no quiero resignarme, no quiero bajar los brazos, no quiero hundirme. Quiero reaccionar positivamente. Quiero luchar y recuperarme. Quiero buscar esa parte de estímulo que tiene la lucha y la fe en el ser humano. Quiero apoyarme en ese dolor para pensar que debo salir del atolladero. Para hacer lo posible por ser feliz, que es el mandato de la inteligencia.
Será inevitable padecer desgracias, fracasos, errores y calamidades en el nuevo año. Pero ante ellas, podemos venirnos abajo o tratar de reaccionar con valentía. Hay un arte en la vida que permite convertir dos signos menos en un signo más
.”

També fent la ressenya del llibre Quiet, de Marius Serra, vaig arribar a la conclusió que escriure sobre les pròpies experiències pot ajudar a molta gent. Cosa que desprès he comprovat, amb la lectura dels blocs de gent que conta la seva experiència amb el càncer i a on he tret la frase que comentava en una entrada recent:


"El Universo/Dios jamás te pondrá en una situación que crea que no puedes superar"

Tot això, i per descomptat, els meus coneixements previs de com afrontar les adversitats i l’actitud positiva envers la vida que la meva família s’ha encarregat de transmetre’m tant de paraula com de fets, em donen els millors recursos que puc rebre, paciència i força, per anar construint el projecte de millora de la meva vida.
Com dic al títol, ara toca un punt i apart, que no final. És el “kit-kat” dels estudis de magisteri, de la feina, de l’estrès......per preparar a consciència l’oposició més polida i important de l’univers: LA VIDA.


PD: Pot ser que segueixi amb l’assignatura del bloc, tenc moltes coses que contar.

3 comentarios:

  1. Rosa! muchos ánimos de parte de todas tus compañeras de clase! Me alegra saber que estás tranquila, y por supuesto que todo tiene solución. Eres una madraza, y todos los tuyos te necesitan! No te rindas nunca, los estudios se pueden aplazar, la salud es lo primero! Mucha fueza, todo lo que necesites, ya sabes donde encontrarnos, en clase, o en la biblioteca empollando jejeje muchos besos y abrazos!

    ResponderEliminar
  2. Hola un altre vegada. Ja t'he saludat a l'altre blog, però no em cansaré de fer-ho.

    Petons, petons i més petons per a la gran persona que estàs feta.

    ResponderEliminar
  3. Hola, hola!

    Me alegra saber y leer tus sentimientos, pensamientos, reflexiones, ja que me hacen sentirte cerca...en esta situación lo único que podemos hacer es darte todo nuestro cariño y apoyo y, si éste es el canal con el que más cómoda te sientes, así lo vamos hacer!! Por cierto, estás hecha toda una bloggera...
    Espero poder enviarte, transmitirte toda mi energia y fuerza que necesitas para poder ir para adelante y a su vez, te sientas acompañada!!
    Muchos besitos y espero saber de ti muy pronto!

    ResponderEliminar